7 серпня опублікований звіт про першу діалогову зустріч «ООН 2.0: майбутнє галузі» «ПЛАТФОРМИ інтегрованих рішень для ринку ООН», яку ініціювала компанія BigBoard Ukraine, засновник ринку зовнішньої реклами в Україні. Ініціатори ПЛАТФОРМИ зазначають, що розуміння необхідності змін у галузі призвело до створення відкритого майданчика для спілкування та пошуку спільних інтегрованих рішень. Сьогодні ринок ООН (out- of - home) - це екосистема, на прогресивний розвиток якої впливають бізнес, влада і громадськість. У її розвитку, у формуванні комфортного міського простору зацікавлені оператори зовнішньої реклами, рекламні агенції, рекламодавці, муніципалітет, міська влада, архітектори, урбаністи, громадськість, мешканці міст. «Майбутнє галузі стало головною темою, яку обговорювали понад 70 учасників ринку, - зазначає Аскольд Шестунов, генеральний директор BigBoard Ukraine. - Питань у всіх накопичилося багато, з’явилася необхідність відкритого діалогу, в якому представники влади, бізнесу та громадськості почули один одного та разом сформулювали ті стратегічні напрямки, які забезпечать розвиток галузі». Зустріч відвідали представники всіх секторів галузевої екосистеми OOH (out-of- home) - рекламодавці (Київстар, Nissan, Агромат, Mondelez), агенції (Performics, Media Scope, Media Direction, ZenithOptimedi, GroupM, Starcom, UM АDV Group, Концепт-Медіа), оператори (BigBoard, ПраймГрупп, Луверс, Октагон, Перехід Аутдор); дослідники (DOORS consulting, Kwendi Media Audit); громадськість, представники галузевих і громадських організацій (USAID, GIZ, Фонд «Східна Європа», Асоціація операторів зовнішньої реклами; архітектори, урбаністи, Інститут розвитку міста, Полтава); муніципалітет - КМДА, «Київреклама».
Implementation of a pilot project on incorporating digital screens into street furniture. Implemented jointly with Samsung, the initiative enables creation and broadcasting of dynamic content via OOH media. The content is managed remotely.
Група BigBoard Ukraine спільно з київською міською адміністрацією реалізували пілотний проект благоустрою міського середовища з елементами вуличних меблів.
Within the framework of the tourism development program, the KSCA Tourism Department initiated a number of on-line and off-line projects aimed at developing the tourist attractiveness of the city and increasing the domestic tourist flow.To improve the comfort of navigation in the capital, the Tourism Department installed 50 stalls with tourist maps of Kiev. The stalls are located in the historical center of Kiev and provide an information about the location, cultural and social facilities, tourist centers nearby, as well as the possibility of receiving online information via QR code. BigBoard company (BigBoard Ukraine Group), as the leading outdoor advertising operator and a company dedicated to supporting social initiatives, became a partner of the project and, additionally, placed maps of tourist navigation on 50 mupies in the historical center of Kiev. All 50 BigBoard mupies with tourist maps are located in the most convenient and visible for pedestrians places, 70% of them are installed at public transport shelters. Additional placement of tourist maps on 50 BigBoard mupies allowed to double the number of locations and density of placement, as well as to increase the frequency of contact, which is the most important aspect, in terms of improving the comfort of tourist navigation in the city.
Over 30 bus shelters, designed by Norman Foster, have gracefully blended with the local charm of the streets of Lviv. The company is planning to equip the stops with Wi-Fi access points and graphic maps of public transport routes. Total project investments amount to UAH 6 500 000. However, this initiative creates no costs for the city. The expenses, related to the daily maintenance of the media throughout the entire use period will be covered by the investor.
In autumn of 2015, BigBoard introduced its first public transport stop equipped with USB-connectors for recharging mobile devices. The project was initiated jointly with PUC/Kyivpastrans Public Utility Company. Currently, the focus of the initiative is to research the possibility of connecting wireless cameras to create safe areas around the stops.
callback